לכל אחד יש דלת (כל מטופל והטיפול שלו)

לפני מספר שנים התנדבתי באחד המתנ"סים בעיר מגורי, למפגשים הגיעו שישה ילדים עולים חדשים מאתיופיה. כשהתחלתי לעבוד איתם מיד הבחנתי כי הבנות אוהבות יותר עבודת יצירה – צביעה של מנדלות, צבעי ידיים וחריזה והבנים ברובם רצו יותר תנועה.

הבנות הצטרפו אליהם מידי פעם וכך השתמשתי בתנועתיות שהביאו כמו ריקודים מיוחדים להם, סלטות ועוד בתוך הליכת שמונה. בכל פעם הבאתי משחקים כמו פאזלים, כדורים, מוזיקה ועוד. אולם רק עידן תמיד עשה כרצונו ולא שיתף פעולה וככל שניסיתי לדובב אותו לא עזר. משום היותם במסגרת המתנ"ס לא יכולתי להשתמש בבדיקת שריר כדי לברר מה הטוב ביותר עבורו.

 

באחד המפגשים היינו בתוך גן הילדים, הנחתי קופסא עם בעלי-חיים מפלסטיק. לפתע עידן התיישב ליד הקופסא והתחיל לשחק ולא אפשר לאף אחד לגעת. התיישבתי לידו וביקשתי שיספר לי סיפור על החיות. מתוך שאלותיי הוא בנה סיפור דמיוני שלם. כשניסיתי לפנות לילדים אחרים הוא משך בידי וביקש שוב את תשומת ליבי. פניתי למגשרת שהייתה איתי שתעבוד עם יתר הילדים והמשכתי לעבוד עם עידן. במפגש זה נפתחה הדלת עבורו, היה ברור כי עבורו עבודה עם בעלי חיים היא המתאימה ביותר.

 

ניתן ואפשר יהיה לשלב תרגילי מוח, מגע בריאות, רפלקסים ועוד גישות נוספות אבל הדלת אליו היא דרך בעלי החיים באמצעות קלפי תמונות של חיות, משחקים שמשולבים בהם בעלי חיים או בכלל שיטה טיפולית באמצעות בעלי חיים.

 

כל אחד והערוץ שלו

"לכל אחד יש דלת" הוא משפט שמלווה אותי שנים רבות עוד לפני שעסקתי בתחום הרפואה המשלימה. תמיד האמנתי ופעלתי מתוך כך שבדקתי האם הגישות הטיפוליות והמטפל הניצבים מולי מתאימים לי? השיטה שתתואם עבורי ואמונתי בדרך.

 

כיום, כשאני עוסקת בתחום אני מוצאת כי זהו המפתח לתחילתו של כל תהליך. כששואלים אותי האם קינסיולוגיה תעזור לילד או לעצמם, תשובתי ברוב המקרים שהשיטה נפלאה ועושה עבודתה, יחד עם זאת יש לקחת אחריות ולבצע את הפעילות. ללא לקיחת אחריות התהליך יהיה ארוך יותר וכך גם השיפור. כשלאדם יש קושי לקחת אחריות ולבצע מטלות שבועיות קטנות, הלוקחות 5-10 דקות ביום או לשנות את תזונתו יתכן ועבורו יתאימו יותר גישות שבתחושתו אינן מכבידות עליו.

 

בעולמנו ישנן שיטות רבות וכולן טובות ועושות עבודתן, אולם הדבר החשוב ביותר הוא ההתאמה לאדם.

 

לעיתים מגיעים שני אנשים עם אותה הבעיה, לאחד הצלחנו לעזור ולשני לא וזאת לא משום לא עשינו כמיטב יכולתנו אלא משום שהשיטה אינה מתאימה לו.

כשאדם מגיע לקליניקה אנו נשאל אם השיטה בה אנו עובדים מתאימה לו או לא, אם אני כקינסיולוגית אמורה לעבוד איתו או אולי להפנותו לקולגה אחר המתאים לו יותר.

 

לאבחן מהי השיטה שמתאימה ביותר למטופל

באחד ממפגשי היכרות שהקדשתי לקבוצת עסקים בה הייתי חברה הגיע אחד החברים ולשאלתי על מה הוא רוצה לעבוד דיווח על כאב בצוואר ובירך. בתשאול שביצעתי באמצעות בדיקת שריר קיבלתי תשובה כי עליו לפנות למטפל בשיטת אלכסנדר. אין זה אומר שבגישת קינסיולוגיה לא ניתן להשתחרר מכאבים / בעיות בשלד או כל תלונה אחרת שאדם מציין, אלא שלאותו האדם מתאימה שיטה אחרת. יתרון הקינסיולוג הוא בבדיקת השריר המאפשר לו לוודא איזו שיטה טובה ביותר עבור האדם ואיזה כלי יעזור לו.

 

קינסיולוגים רבים עוסקים בשיטות שונות ובתחומים שונים ומצרפים לעבודתם כלים אלו כדי להעשיר את ארגז הכלים שלהם ולתת מענה נוסף לפונים אליהם. אולם כשאנו נתקלים בתחום בו איננו עוסקים, נפנה את האדם לשיטה שתעזור לו יותר.

 

אם אתם חשים שלבעיה שלכם או של יקירכם אין פיתרון, סביר להניח שפשוט טרם מצאתם את הערוץ הנכון לטפל בו. בואו נגלה יחדיו את הדרך המתאימה – צרו עימי קשר עכשיו לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות בטלפון – 054-4652225

מאמרים נוספים בנושא זה:

בריאות
Yael sher

שחרור מאמונות מגבילות

רבים מאיתנו אוחזים בדעות, אמונות, דפוסים והרגלים עליהם חונכנו או שראינו בסביבתנו והטמענו בתוכנו. הסיבות מדוע אנו אוחזים בכל אלו הן שונות מאדם לאדם. חלק

קרא עוד »